pondělí 12. března 2012

Nebojte se tmy


V říjnu loňského roku, měl premiéru nový horror známého režiséra Guillerma del Tora. Před nedávnem jsem si na ten film vzpomněla a řekla si, že bych o něm mohla napsat kratší recenzi.






Guillermo del Toro – známý režisér, který dokáže každého diváka zaujmout zajímavým příběhem, fantastickou výpravou a divák tak vždy odchází z kina s úžasem, či s prazvláštním pocitem, který v něm film zanechal. Já osobně jsem byla na jeho nový filmový počin velmi natěšená. Přeci jen, když si vzpomenu na film „Sirotčinec“, už jsem se těšila, jak se budu klepat strachy.

Film „Nebojte se tmy“ mě osobně však zklamal, a to i přesto, že jsem se na něj schválně koukala večer, pro tu lepší atmosféru. Žádná podívaná se nekonala, žádné překvapení, většina věcí se dala předpovídat a já si občas říkala, jestli nemám jít dělat něco lepšího.

Ale nemyslete si, že tu není nic na co by se dalo koukat, něco by se našlo. Třeba začátek filmu byl skvělý a člověk si už mnul ruce, jaké to bude pokoukáníčko, ale jakmile se přešlo z historie do současnosti, začalo to pomalu upadat. Asi jsem trošku rozmazlená co se horrorů týče, a už díky slovům „Guillermo del Toro“ jsem čekala něco lepšího.

Příšerky také nějak moc neděsily, to už bych se asi víc lekla Grittersáka, který by na mě koukal z nočního stolku. Kdyby byl film založen pouze na tajemném šeptání oněch příšerek, podivných zvucích, posunech věcí a tajemných útocích, bylo by to možná o něco lepší. Ani hlavní herci (Katie Holmes a Guy Pearce) to příliš nezachránili, naopak lepší než oni dva dohromady byla malá hrdinka tohoto filmu Bailee Madison, které byste uvěřili cokoliv.


Příběh je jednoduchý, ale i z jednoduchosti se dá občas dost vytřískat, bohužel teďka spíš třískali na prázdno. Pár Guy a Katie opravují starý dům, ve kterém po čase oprav i bydlí. Malá Bailee hraje Guyovu dceru z předešlého manželství, která se k nim na čas přestěhuje, ale dům se jí příliš nezamlouvá. Jelikož dospělí mají dost práce a ona tak po většinu času zůstává sama, rozhodne se prozkoumávat dům a odkrývat jeho tajemné kouty (taková dětská hra, kterou by určitě praktikoval každý z nás, přece se musíme nějak zabavit). Takovým temným zákoutím domu je i sklep, který skrývá staré zlo … Dál už vám nic nepovím.


Rozhodně tuto recenzi neberte tak, že si film nemáte vůbec pouštět, pokud jste ho ještě neviděli, ke zkrácení chvíle a menšímu zabavení to stačí a občas se i leknete.


Originální název: Don´t be afraid of the dark
Žánr: Horror / Thriller
Délka: 99 min

Žádné komentáře:

Okomentovat