pondělí 13. února 2012

Sintel: Příběh draka (2010)


Před časem jsem úplnou náhodou narazila na písničku z filmu „Sintel: Příběh draka“ s názvem I move on. Uchvátila mě melodií i textem natolik, že jsem si film jako takový vyhledala. Zjistila jsem, že se jedná o film krátkometrážní, což v mých očích ale rozhodně nesnížilo zájem o jeho shlédnutí.




Co byste udělali, kdybyste našli zraněného dráčka? Dívce Sintel se právě tohle stalo, žila osaměle až do doby, kdy našla dráče se zraněným křídlem. Vzniklo mezi nimi přátelství. Nic ale netrvá věčně a jednoho dne se přihodí něco, co změní životy obou hlavních hrdinů...




Během celkové délky 14 minut filmu jsem byla okouzlená, dojatá, zamyšlená, smutná, zkrátka celkově okouzlená, neboť mi tento film oživil celou směsici emocí a vzpomínek. Přiměl mě zamyslet se nad tím, jak pevná mohou přátelství být, jak nikdy nemůžeme vědět, co nás potká na cestě životem, co vše je někdy třeba obětovat, pokud se rozhodneme jít za určitým cílem, kolik úsilí a bojů nás to stojí (čehož si velmi často téměř ani nevšimneme), že to, jak situaci vnímáme, nemusí znamenat, že ta situace skutečně taková je, jak moc bílí ztráta... Určitě se na základě příběhu dá přijít na mnoho dalšího k zamyšlení.


Sintel: Příběh draka je spíše neoficiálním českým názvem tohoto animovaného filmu. Přestože by mohl být považovaný spíš za jakousi „herní animaci“, i grafická stránka na mě působila mile, malého dráčka si nelze nezamilovat. Film byl vytvořený studiem Blender Institute ve volně šiřitelném a upravitelném modelovacím programu Blender, vytvořeným neziskovou nadací Blender foundation. Hudbu k filmu složil Jan Morgenstern. Sintelu předcházely už dva další krátké filmy – Elephants Dream a Big buck bunny. Osobně si myslím, že je velmi dobré, pokud vznikají filmy i jinde než v nejrenomovanějších digitálních nebo filmových studiích, zvláště pak, pokud jejich tvůrci podporují licenci Creative Commons.


Na film Sintel s českými titulky se můžete podívat zde: http://www.videacesky.cz/kratke-filmy-online-zdarma/sintel-pribeh-draka

Originál:
Sintel, Nizozemsko
Žánr: Animovaný / Fantasy / Krátkometrážní

Žádné komentáře:

Okomentovat