pátek 13. dubna 2012

Žena v černém (2012)

Před nedávnem jsem měla možnost shlédnout nový duchařský film s Danielem Radcliffem „Žena v černém“. Nejedná se však přímo o žádnou novinku. Film vychází z knižního zpracování a první televizní film byl natočen již v roce 1989, takže se vlastně jedná o remake.



Prvně bych ráda řekla, že jsem tento film netrpělivě očekávala, jelikož to je větší počin Daniela Radcliffa po kouzelnické sáze Harry Potter. Pravděpodobně navždy si na sobě ponese nálepku „Harry Potter“, ale doufejme, že neskončí jako Mark Hamill či Elijah Wood.


Ale o čem tento filmů vůbec je? Mladý právník Arthur Kipps, nechává doma svého malého syna a odjíždí do odlehlé vesnice, kde má vyřídit právní záležitosti v rámci pozůstalosti po majitelce velké rezidence, které se místní vyhýbají.
Městečko je ponuré a hned po příjezdu je místními obyvateli přesvědčován aby se vrátil zpět odkud přijel. Bohužel neposlechne. Začne na něj doléhat ponurá atmosféra a i přes svou snahu soustředit se pouze na svojí práci, aby se mohl podle plánu vrátit domů, je zatažen do nevysvětlitelného dění, a strachu, které zahaluje celou vesnici.
Brzy začne odkrývat tajemství, které se ke staré rezidenci váže a pokusí se vše napravit. Podaří se mu zlomit staré prokletí? Utiší duše mrtvých? Aby jste dokázali odpovědět na tyto otázky, musíte se na film sami podívat.


Hlavní role se tedy zhostil Daniel Radcliffe, který dokazuje, že je schopný zahrát i jiné role než je mladý kouzelník. Navíc se podle mě do této role opravdu hodil. Další hvězdou, která doplňuje Radcliffa je Ciarán Hinds. Vzájemně se ve filmu doplňují a dotváří tu správnou atmosféru filmu.


V současné době jsem ráda za tento film. Když si to tak vezmete, tak horrory jsou povětšinou o nějakých mutantních bestiích z jiných světů, popřípadě z nějaké laboratoře, maniacích s mačetou v ruce atd a na duchy se v té klasické podobě tak trochu zapomíná. Je proto dosti osvěžující pustit si horror, tedy pořádný duchařský horror a vrátit se tak do starých duchařských kolejí.

Já osobně jsem se při tomto filmu nejednou lekla. Nechyběly tradiční podivné zvuky, pohybující se věci a další úkazy. Takže vřele doporučuji si tento film shlédnout.


Žánr: Drama / horror / thriller
Délka: 95 minut

2 komentáře:

  1. Viděla jsem...ale nadšená jsem z toho nebyla. Vůbec mi to jako žádný horor nepřišlo. Končilo to asi tak, jako Sirotčinec. Ale Hororem bych to fakt nenazvala. Drama možná, ale tím by to končilo.
    Dan tam byl samozřejmě báječný, ale jinak kvalita filmu - průměr.

    E.M.

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě zase napínavé, párkrát jsem se i lekla, ale ten konec mě zklamal jako hrom....

    OdpovědětVymazat